مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی

ساخت وبلاگ

بواسیر یا هموروئید عارضه بسیار شایعی است که از هر دو نفر، یک نفر تا سن 50 سالگی آن را تجربه می‌کند. این بیماری به سبب تورم عروق در ناحیه مقعد ایجاد می‌شود. علت تورم و التهاب رگ‌های دیواره مقعد هم وارد آمدن فشار بسیار زیاد به آنهاست که در نهایت منجر به هموروئید یا سایر بیماری‌های مقعدی می‌شود.

یبوست، بلند کردن اجسام سنگین، زایمان، نشستن طولانی مدت و … از عواملی هستند که ریسک ابتلا به هموروئید را افزایش می‌دهند. همان طور که در عکس بواسیر مشاهده می‌کنید، این عروق متورم شده ممکن است از مقعد خارج شوند که در اینصورت به آن پرولاپس می‌گویند.

بیماری هموروئید می‌تواند علائمی مانند درد شدید، خونریزی، خارش، سوزش و… را ایجاد نماید. شکل و عکس بواسیر با توجه به نوع داخلی یا خارجی بودن آن و همچنین درجه بیماری می‌تواند متفاوت باشد که در ادامه به بررسی انواع این عارضه می‌پردازیم:

عکس بواسیر خارجی

در عکس بواسیر خارجی می‌بینید که عروق بیرونی مقعد تحت تاثیر بیماری قرار گرفته و متورم شده‌اند. این نوع هموروئید همراه با زائده‌ای بیرون زده، درد و ناراحتی، خارش و خونریزی نمایان می‌شود و برخلاف نوع داخلی دارای علائم شدیدتری است، چون در ناحیه‌ای حساس واقع شده است. به دلیل همین علائم آزاردهنده مبتلایان این نوع هموروئید، دنبال راه‌های درمان سریع بواسیر خارجی هستند.

تصویر بواسیر داخلی

در نوع داخلی عروق داخل مقعد درگیر بیماری می شوند. از علائم این نوع هموروئید می‌توانیم به خون در مدفوع، خارش و سوزش اشاره کنیم. بواسیر داخلی در داخل مقعد ایجاد می‌شود و معمولاً از درد کمتری برخوردار است.

عکس بیرون زدگی بواسیر

هموروئید داخلی انواع و درجات مختلفی دارد که در درجه 3 و 4، زائده گوشتی از مقعد خارج می‌شود و به آن بیرون زدگی بواسیر می‌گویند. بیرون زدگی یا پرولاپس درجه 3 با کمک انگشت به داخل مقعد باز می‌گردد اما در درجه 4، این زائده دائما بیرون از مقعد باقی  می‌ماند.

بواسیر در زنان

این بیماری ممکن است در هر سن و یا جنسیتی ایجاد شود؛ اما احتمال بروز آن در میان زنان بیشتر از مردان است. شاید علت این امر را بتوان تغییرات هورمونی بدن زنان که احتمال یبوست را افزایش میدهد، دانست. اما یکی دیگر از علل ایجاد این بیماری در زنان، بارداری و زایمان است.

درمان هموروئید با لیزر در حال حاضر یکی از روش های نوین برای درمان این عارضه است که به دلیل مزایای فراوان مورد استقبال بیماران زیادی قرار گرفته است. کلینیک پایتخت با سابقه بیش از پانزده سال یکی از مراکر تخصصی درمان با لیزر بواسیر است که می توانید برای معاینه و مشاوره در این مرکز اقدام کنید.

بارداری همراه تغییرات هورمونی بسیاری است که می تواند تاثیرات جدی بر سلامت زنان داشته باشد به علاوه زایمان طبیعی سخت می تواند فشار بسیار زیادی را به لگن وارد کرده و عاملی برای بواسیر در زنان به شمار رود. از دیگر علل بروز این بیماری در زنان می‌توانیم به نشستن بر روی سطوح سخت؛ بلند کردن اجسام سنگین، یبوست مداوم، بی تحرکی و …. اشاره کنیم. در این قسمت می‌توانید عکس بواسیر زنان را مشاهده نمایید.

چه تفاوتی بین هموروئید و شقاق مقعدی وجود دارد؟


بواسیر و شقاق مقعد علائم مشابهی مانند خارش، درد و خونریزی ایجاد می کنند. در حالی که وریدهای متورم باعث هموروئید می شوند، پارگی در پوشش مقعد باعث ایجاد شکاف مقعدی می شود. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و ممکن است آزمایش‌هایی را برای یافتن علت علائم شما تجویز کند.

 

https://teletype.in/@ghazaldarman/Nd0DWypy8R4

مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی...
ما را در سایت مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : عکس بواسیر,شکل ظاهری بواسیر,تصاویر هموروئید, نویسنده : ghazal socialpanah بازدید : 142 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 19:22

بواسیر یا هموروئید عارضه ای شایع در جامعه امروزی است که اغلب افراد تصور می کنند با درمان‌های خانگی بهبود یافته و نیازی به مشورت با پزشک نیست. این تصور کاملا غلط است و برای هر اقدامی حتی روش‌های خانگی و به خصوص استفاده از داروهای بواسیر نیاز است با دکتر بواسیر یا هموروئید مشورت نمایید.

از طرفی استفاده مداوم از روش‌های درمان خانگی نمی‌تواند بیماری شما را به طور قطع درمان نماید، بلکه تنها علائم را موقتاً تسکین می‌دهد. همچنین موجب می شود فرآیند درمان های موثر را با تاخیر شروع نمایید که این امر خود موجب پیشرفت بیماری شده و درمان را مشکل تر می‌سازد.

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای نتیجه گیری از درمان علاوه بر انتخاب روش صحیح، مراجعه به پزشک مرتبط و متخصص و مجرب در این زمینه بوده که نتیجه درمان را تضمین می‌کند. برای انتخاب صحیح دکتر بواسیر مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.

به چه دکتری مراجعه کنیم؟

بواسیر یا هموروئید به تورم عروق و گشاد شدن آنها در اثر اعمال فشار اطلاق می شود. بواسیر را می توان در دسته بیماری های مقعدی مرتبط با گوارش قرار داد.

اغلب افراد پس از مشاهده علائم به پزشک عمومی مراجعه می کنند. که البته برای کاهش هزینه ها می‌توانید این مرحله را حذف کرده و در ابتدا با متخصص گوارش مشورت نمایید. متخصص گوارش می‌تواند تمامی بیماری‌های مرتبط با گوارش از جمله بواسیر را درمان نماید.

به علاوه یکی از بهترین پزشک‌ها برای درمان بواسیر، دکتر متخصص جراح یا جراح عمومی است که تخصص و تجربه لازم در این زمینه را داشته باشد و نیز از روش‌های نوین درمانی استفاده نماید.

انتخاب پزشک مجرب موجب می‌شود، فرآیند بهبود و تشخیص هرچه سریع تر صورت گرفته و از پیشرفت بیماری جلوگیری شود. در مقابل انتخاب پزشک اشتباه، روند درمان می‌تواند با مشکلاتی جدید روبه رو شود.

زمان مراجعه به دکتر بواسیر یا هموروئید

بهترین زمان برای مراجعه و مشورت با پزشک متخصص درست بعد از شروع علائم و قبل از شروع درمان های خانگی است. زیرا ممکن است این روش‌ها نه تنها علائم را بهبود نبخشد، بلکه موجب تشدید آنها نیز گردد. برخی از مهمترین علائم بواسیر خارجی و داخلی به این شرح است :

  • مشاهده خون به هنگام اجابت مزاج (این خون ممکن است بر روی سطح مدفوع باشد و یا اینکه همزمان با دفع فرد دچار خونریزی شود)

  • بیرون زدگی گوشتی (ممکن است تورم عروق و تجمع خون در آنها موجب بیرون زدگی این عروق از ناحیه مقعد شود)

  • درد (این درد شدید و تیر کشنده می تواند به هنگام نشستن یا اجابت مزاج شدت گیرد)

  • خارش مقعد (خارش نشانه ای نادر از این بیماری است اما در مواردی التهاب مقعد می تواند موجب خارش شود)

  • ترشحات لزج (این ترشحات به دلیل کند شدن حرکات روده پشت مدفوع جمع می شود و سپس از مقعد خارج می شود)

  • حس کامل نبودن دفع (وجود هموروئید و عروق متورم شده در انتهای راست روده موجب می شود، فرد حتی پس از اجابت مزاج این حس را داشته که این فرآیند کامل نبوده است)

هموروئید در تهران

برای مراجعه به دکتر بواسیر یا هموروئید در تهران یکی از بهترین گزینه‌ها درمان کلینیک است که با سابقه ای بیش از ده سال بطور تخصصی در زمینه درمان بیماری‌های نشیمنگاه فعالیت می‌کند. سالهاست که بیماران به دلیل مزایای زیاد روش لیزر نسبت به جراحی بواسیر، این راه را برای درمان بیماری خود انتخاب می‌کنند.

 

 دکتر متخصص بواسیر یا هموروئید

مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی...
ما را در سایت مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : دکتر بواسیر,دکتر هموروئید,دکتر بواسیر در تهران, نویسنده : ghazal socialpanah بازدید : 98 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 19:16